Menu




Testa brauciens: Hyundai HL980A

Tehnikas tests 04.08.2022    twitter icon facebook icon

Sadarbībā ar khl
Testa brauciens: Hyundai HL980A


Būvtehnikas eksperts Dens Gilkss pirmo reizi izmēģina uzņēmuma Hyundai Construction Equipment riteņiekrāvēja modeli HL980A un sniedz izdevumam Construction Europe ekskluzīvu ieskatu par pieredzēto.

Uzņēmums Hyundai Construction Equipment (HCE) cenšas iespraukties būvniecības un raktuvju biznesa smagākajā sektorā, ieviešot savas lielākas mašīnas un nesen iegādājoties Doosan Infracore, kas uzņēmumam nodrošina piekļuvi plašākam grunts pārvietošanas aprīkojuma klāstam.

Ražotāja A sērijas klāstā tagad ir 10 riteņiekrāvēji, sākot no 11,5 tonnas smagā HL930A līdz pat HL980A modelim, kas nospiež svarus līdz 30,8 tonnu atzīmei. Šis vismodernākais HL980A modelis tika izmēģināts testu norises vietā Beļģijā, lai redzētu, cik konkurētspējīgs tas ir.

Kāds dzinējs ir HL980A modelim?

Tāpat kā daudziem citiem lielākajiem Hyundai modeļiem, jaudu tam nodrošina pārbaudīts Cummins firmas dzinējs. HL980A modelim ražotājs ir izvēlējies sešcilindru X12 dīzeļdzinēju, kas nodrošina 380 ZS (283 kW) pie 1700 līdz 1800 apgr./min. To atbalsta pieņemams 1857 Nm griezes moments, kas pieejams jau no 1400 apgr./min. Griezes moments ir par 5% lielāks, salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes mašīnu, un Hyundai apgalvo, ka lietojot ceturto pārnesumu, ir iespējams samazināt degvielas patēriņu līdz pat 8%.

X12 dzinējs atbilst Eiropas Savienības V pakāpes izmešu noteikumiem, pateicoties visaptverošai izplūdes sistēmai, kas ietver oksidācijas katalizatoru (DOC), cieto daļiņu filtru (DPF) un selektīvās katalītiskās reducēšanas sistēmu (SCR). Šī kombinācija nodrošina atbilstību V pakāpei bez nepieciešamības pēc izplūdes gāzu recirkulācijas (EGR), tādējādi samazinot regulārās apkopes prasības.

Mašīna ir aprīkota ar Smart Power režīmu, kā arī parastajiem Eco un Power darbības iestatījumiem. Smart Power automātiski pielāgo dzinēja apgriezienus, veicot smagus darbus, lai samazinātu degvielas patēriņu, nezaudējot veiktspēju. Dzinēja automātiskā izslēgšana arī ir standarta funkcija, kas nodrošina, ka mašīna netiek atstāta tukšgaitā, ja tā netiek izmantota.

Jauda tiek novadīta, izmantojot piecu ātrumu pārnesumkārbu ar bloķēšanas sajūgu, lai samazinātu zudumus, braucot ar lielāku ātrumu. Ir arī Intelligent Clutch Cut-Off (ICCO), kas ir paredzēts, lai samazinātu piedziņu bremzēšanas laikā, nezaudējot jaudu griezes momenta pārveidotājā. Tas atvieglo virziena maiņu, nezaudējot piedziņu, samazinot karstuma veidošanos un pārmērīgu bremžu nodilumu, nemitīgi braucot uz priekšu un atpakaļ.

Mašīnai ir arī transmisijas dzesēšanas sistēmas termostats, kas nodrošina, ka pārnesumkārba ātri sasniedz optimālo darba temperatūru pēc iedarbināšanas un uztur šo temperatūru, lai aizsargātu tās detaļas darba laikā. Jauda no transmisijas tiek novadīta uz jaunām asīm, ar papildu kravnesību izturības palielināšanai. Atsevišķa eļļas dzesēšanas sistēma asīm ir pieejama kā papildaprīkojums tām darbībām, kuru veikšanai nepieciešama atkārtota bremzēšana vai kuras rada lielu slodzi piedziņai. Uz priekšējās ass ir uzstādīts bloķēšanas diferenciālis, kas nodrošina maksimālu saķeri iekraušanas un rakšanas darbu laikā.

Komforts un vadība

HL980A modeļa ROPS/FOPS kabīne ar klimata kontroli nodrošina ērtu darba vidi ar tikai 72 dB lielu iekšējo trokšņa līmeni, kas esot viens no zemākajiem šajā klasē. Vadītāja sēdeklis ar pneimatisko balstiekārtu ir apsildāms standarta aprīkojumā un ir aprīkots ar pilnībā regulējamiem elkoņu balstiem, ar elektrohidraulisko kursorsviru, kas iebūvēta labajā elkoņa balstā strēles un kausa vadībai. Testētais iekrāvējs bija aprīkots ar papildaprīkojumā pieejamajiem elektrohidrauliskajiem vadības slēdžiem, piedāvājot atsevišķas sviras strēles un kausa funkcijām, kā arī papildu sviru.

Tāpat arī vadītāja sēdekļa kreisajā pusē HL980A modelis bija aprīkots ar izvēles kursorsviras stūrēšanas sistēmu, ar kuras palīdzību iespējams pārņemt vadību no stūres atkārtotu iekraušanas darbību veikšanai. Transmisijas vadības ierīces ir iekļautas galvenās kursorsviras galvā, ļaujot vadītājam braukt, nenoņemot rokas no svirām.

Kursorsviras stūre darbojas patiešām labi, un nekas tās darbībā neliecināja par dažu konkurentu iepriekšējās sistēmās konstatētajām saraustītajām kustībām. Stūre vienmērīgi reaģē uz sviras kustībām bez pārmērīgi asas reakcijas, un ir iespējams rakt un iekraut ar minimālu piepūli. Izmantojot kursorsviru, ir iespējams pat braukt ar augstākajiem pārnesumiem, lai gan garākiem braucieniem būtu vieglāk pārslēgties atpakaļ uz stūri.

Vadītājam labajā pusē ir vadības slēdžu kopums, un Hyundai 7 collu skārienjutīgais ekrāns atrodas uz kabīnes labās puses A statņa. Līdzīgi kā šā ražotāja ekskavatoros atrodamais 8 collu ekrāns, monitors nodrošina piekļuvi daudzām izvēlnēm, lai vadītājs varētu iestatīt iekārtu atbilstoši savām vēlmēm.

Ekrāns nodrošina arī piekļuvi Eco report funkcijai, kas ļauj vadītājam redzēt, kā viņa braukšana reāllaikā ietekmē degvielas patēriņu un produktivitāti. Sistēma reģistrē darbības informāciju, tostarp tukšgaitas laiku, lai palīdzētu vadītājam veikt uzlabojumus, atrodoties kustībā.

Strēles un kausa izslēgšana ir standarta funkcija, kas atvieglo atgriešanos rakšanas pozīcijā praktiski bez piepūles. Braukšanas vadības sistēma arī ir daļa no standarta aprīkojuma, kas nodrošina iekrāvēja sviru amortizāciju ātrākas pārvietošanās laikā, lai ļautu kausam peldēt un novērstu atsitienu pret kabīni. Arī tas darbojas labi, jo ir iespējams braukt ar lielāku ātrumu pa vidēji laba seguma kravas piegādes ceļiem pat ar pilnībā noslogotu kausu, padarot HL980A modeli ideāli piemērotu iekraušanas un pārvadāšanas operācijām vai arī tad, ja rakšanas vieta atrodas tālāk no iekraušanas tvertnes, nekā vēlams.

Kabīnē var uzstādīt papildu saspiestā gaisa līniju, kas vadītājam atvieglo putekļu un citu sakaltušu atkritumu izpūšanu no telpas pie kājām. Tas nozīmē, ka kabīnes grīda ir salīdzinoši vienā līmenī ar durvju atvēruma apakšējo daļu, tādējādi vajadzības gadījumā ir viegli izslaucīt gružus.

Piekļuve kabīnei ir laba, ar daudziem rokturiem un labi izvietotiem pakāpieniem, un iekāpjot tajā iekšā, pilna augstuma stiklojums nodrošina labu skatu uz visām pusēm. Apsildāmie sānu spoguļi ļauj redzēt aizmuguri pat mitrās vai aukstās dienās, un kā papildaprīkojums tiek piedāvāta Hyundai uzlabotā apkārtskata uzraudzības sistēma ar kamerām visapkārt mašīnai, kas rada iespēju vērot 360° skatu kabīnē esošajā ekrānā. Ir pat iespēja pasūtīt papildu radaru sistēmu, ar kuras palīdzību var noteikt aiz mašīnas esošus šķēršļus gan dienā, gan naktī.

Mašīnai ir arī kumulatīvā svēršanas sistēma, kas palīdz vadītājam vadīt kravas automašīnas iekraušanas darbības no kabīnes un paātrina kraušanu raktuvēs.

Serviss un apkope

Kā parasti lielo riteņiekrāvēju sektorā, lai ātri piekļūtu pārbaudes un uzpildīšanas punktiem, servisa piekļuves durvis ir iespējams atvērt aizmugurējā dzinēja pārsegā. Ir iespējams arī noliekt visu dzinēja pārsegu atpakaļ, izmantojot elektrisko slēdzi, kas atrodas pie kabīnes pakāpieniem. Tas nodrošina daudz labāku piekļuvi visiem servisa punktiem un izplūdes sistēmai.

Tāpat ir pieejama Hyundai tālvadības sistēma Hi-Mate, un HL980A modelis ir aprīkots ar dzinēja savienoto diagnostiku (ECD), kas automātiski ziņo par jebkādām dzinēja komponentu problēmām gan Hi-Mate, gan Cummins telemātikas sistēmām, lai nodrošinātu ātru reakciju un samazinātu dīkstāves laiku. Hi-Mate ļauj klientiem attālināti uzraudzīt iekārtas, izmantojot īpašu vietni vai mobilo lietotni. Tas nodrošina diagnostikas informāciju, kā arī tādus darba datus kā, piemēram, darba stundas, dīkstāves laiks un degvielas patēriņš. Sistēma var nodrošināt arī virtuālo žogu, lai palīdzētu aizsargāt tehniku pret zādzībām un nesankcionētu izmantošanu.

Iekrāvēja darbināšana

HL980A modelim, kas ir izstrādāts darbam lielos projektos, ir Z veida stieņu savienojuma iekraušanas sviras konstrukcija, un XT garās strēle tam ir pieejama kā papildaprīkojums.

Standarta rakšanas kausa ietilpība svārstās no 5 līdz 6,3 kubikmetriem, un iekārta piedāvā kausa iztukšošanas jaudu līdz 24 670 kg standarta modelim. Taisnā izgāšanas slodze ir 23 100 kg, un pilna apgrieziena izgāšanas slodze ir 20 100 kg.

Kopsavilkums

A sērijas riteņiekrāvēji uzņēmuma Hyundai bija liels solis uz priekšu, un tas bez šaubām ir piesaistījis zīmolam daudz jaunu klientu. Iekārtām ir moderns izskats, kā arī klientu pieprasītais spēks un izturīga konstrukcija, tāpat arī veiktspēja, kas atbilst izskatam. Vairums iekrāvēju klientu jutīsies labi kabīnē, kurā tiek nodrošināta ērta darba vide ilgām darba stundām.

Mašīnas ir aprīkotas ar pārbaudītām detaļām no globāliem ražotājiem, kas piedāvā tādu izturības rezerves līmeni, kāds ir īpaši nepieciešams raktuvju biznesam. Redzama arī plejāde moderno tehnoloģiju, un to sastāvdaļa noteikti ir arī attālinātā diagnostika un telemātika.

Hyundai smagi strādā, lai iekļūtu būvtehnikas ražotāju augstākajā līmenī, un A sērijas modeļi pierāda, ka virzība uz priekšu notiek. Riteņiekrāvēju tirgus joprojām ir ļoti konservatīvs sektors, taču HL980A modelis noteikti ir pelnījis vairāk uzmanības.





Jūs varētu interesēt arī


Tehnikas tests

Pikapa Ford F-150 tests

Pikapa Ford F-150 tests

Amerikāņu pikapu zvaigzne piestāj Latvijā. Šķiet, ka uz pali...

Tehnikas tests

Jaunā Toyota C-HR: pirmie iespaidi

Jaunā Toyota C-HR: pirmie iespaidi

Autoražotāji tikai retumis paver durvis uz izstrādes procesu...

Tehnikas tests

Atjaunotais Subaru Forester

Atjaunotais Subaru Forester

Modernizētais Subaru Forester palicis uzticīgs savām pamatvē...