Modernizētais Subaru Forester palicis uzticīgs savām pamatvērtībām – lieliski iztur smagus apstākļus, bet automašīnas vadāmība ir vienkārša un loģiska.
Protams, tēlaini izsakoties, var atvērt UAZ bobika logu, izbāzt galvu un pajautāt – kur ir Forester diferenciāļa pārslēgšanas kloķis, un smaidot paziņot, ka īsta apvidus auto virsbūve balstās uz rāmja.
Taču mēs tomēr dzīvojam 21. gadsimtā, kad daudzi pilsētas “džipi” netiek piedāvāti ar pilnpiedziņu, un to klīrenss ir tikai nedaudz augstāks kā vieglajam auto. Bet manevrējot jāpaļaujas uz kamerām, jo skats caur savādā dizaina logiem izrādās apgrūtināts un, braucot pa asfaltu, jāapstājas, lai mainītu kādus iestatījumus, citādi nāktos riskēt ar drošību, jo skārienjutīgo ekrānu kults pārsniedzis saprātīguma robežas.
Šāda aina no Forester vadītāja vietas nedraud. Visi mašīnas stūri, kā arī priekšgals un aizmugure ir skaidri redzami – pārskatāmība kā no akvārija. Ar aizmugurējā loga tīrītāja laukumu un skatu no spoguļiem pilnīgi pietiktu, lai iztiktu bez atpakaļskata kameras.
Vadītājs, kurš automašīnu izmanto braukšanai, var baudīt pogas. Foresteram netrūkst skārienekrāna un citu mūsdienu savienojamības iespēju, taču, lai ieslēgtu sēdekļa un stūres apsildi, iestatītu temperatūru, mainītu braukšanas režīmus, visa uzmanība nav jākoncentrē uz to. Ātro taustiņu pogas padara braukšanu gan drošāku, gan relaksētāku.
Pārlieku nav jāuztraucas, arī nobraucot no asfalta, jo pastāvīgā pilnpiedziņa ar vilces vektora kontroli var tikt galā pat sarežģītos apstākļos. 22 centimetru klīrenss nozīmē, ka pat smagākos braukšanas apstākļos neaizķersies apakša, turklāt dzinēju un ātrumkārbu var pārslēgt uz piemērotu darba režīmu.
Hibrīdpiedziņa sastāv no divu litru bokserdzinēja ar 150 zirgspēku (110 kW) jaudu un 16,7 ZS (12,3 kW) elektromotora. Kā var nojaust no šiem skaitļiem, elektromotora uzdevums ir palīdzēt benzīna dzinējam paātrinājuma laikā un padarīt automātisko apturēšanu-startēšanu vienmērīgu. Manevrēt iespējams arī tikai ar elektrību. Hibrīda kontekstā 1,87 tonnas smagas piekabes vilkšanas jauda ir ievērojama.
Subaru norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 8,1 l/100 km, un to apliecināja arī prakse. Piedziņu uz riteņiem nodrošina variatora pārnesumkārba. Kā liecina 0–100 km/h paātrinājums 11,8 sekundēs, Forester nav nekāds sprinteris, bet galvenais braukšanas īpašību rādītājs ir vienmērīgums un komforts. Tā tas ir gan paātrinājumā, gan plašākā izpratnē, kad piekare neprotestē ne pret pēkšņiem paātrinājumiem, ne pret aizsalušām grantsbedrēm vai ledus rievām.
Parastos apstākļos Forester piedāvā relaksējošu braucienu, pasažieru salons ir izcili kluss, un apvidus auto, kura pašmasa ir aptuveni 1,8 tonnas, kustība ir mierīga un pārliecinoša. Ar 4,6 metru garumu un 2,67 metru garenbāzi Forester ir pietiekami daudz vietas abās sēdekļu rindās, un aptuveni 500 litru ietilpības bagāžnieks ir visai tipisks šai klasei.
Atjauninātajam autovadītāja palīgierīču komplektam EyeSight pievienotas trīs jaunas funkcijas, un tagad to ir pavisam 11. Jaunpienācēji ir avārijas stūrēšana (avārijas gadījumā auto mēģina pats apbraukt šķērsli), joslas ievērošana ar stūres starpniecību un adaptīvā kruīza kontrole, kas palīdz noturēties joslas vidū.
Labi aprīkotā Forester cenrādis pat bāzes līmenī sākas no 35 400 eiro. Jaunums ir piecu gadu garantija iepriekšējo triju gadu vietā.
Tehniskie dati
Dzinējs: B-4, benzīns, 1995 cm3 un elektromotors
Jauda: 110 kW (150 ZS)
Griezes moments: 194 Nm
Paātrinājums 0–100 km/h: 11,8 s
Maksimālais ātrums: 188 km/h
Vidējais degvielas patēriņš: 8,1 l/100 km
Garums/platums/augstums: 4640/1815/1730 mm
Riteņu bāze: 2670 mm
Pašmasa: 1740–1770 kg