Tuneļu urbšanas mašīnas (TMB) ir izlauzušās cauri Alpiem būvniecības posma H41 Sill Gorge-Pfons tuneļiem uz dienvidiem no Insbrukas kā daļa no Brennera bāzes tuneļa (BBT) projekta Austrijā un Itālijā.
Brennera bāzes tuneļa projekts ir 55 km garš dzelzceļa tunelis, kas savieno Insbruku, Austrijā, un Fortecu, Itālijā. Pēc pabeigšanas tas būs viens no garākajiem dzelzceļa tuneļiem pasaulē, un tā lēstās izmaksas ir 10,5 miljardi eiro.
Astoņas Herrenknecht ražotās tuneļu urbšanas mašīnas līdz šim ir izrakušas aptuveni 83 km tuneļa. Novembra vidū izrakās cauri divas TMB ar nosaukumu “Lilia” un “Ida”.
Abas TBM sver vairāk nekā 2400 tonnu, ir aptuveni 160 m garas, to diametrs ir 10,25 m, un urbšanas galvas piedziņas jauda ir 4550 kW.
Ar šīm iekārtām būvniecības uzņēmumi Implenia, Webuild un CSC (ARGE H41 Silschlucht-Pfons) kopš tunelēšanas sākuma 2023. gada maijā un jūnijā ir izrakuši vairāk nekā 80 km tuneļa un izklājuši to ar saliekamiem dzelzsbetona segmentiem.
Izejas sasniegšanas ceremonijā BBT izpilddirektori Umberto Lebruto un Martins Gradnicers sacīja: “2025. gads Brennera bāzes tunelim bija ļoti nozīmīgs būvniecības progresa ziņā. Ne tikai divas TBM šajā būvniecības nogrieznī, Ida un Lilia, bet arī TBM Flavia būvniecības nogrieznī Mauls ir veiksmīgi pabeiguši savus tunelēšanas darbus.”
Pēc Gotarda bāzes tuneļa un Brennera bāzes tuneļa nākamais lielais dzelzceļa projekts zem Alpiem ir Monsenī bāzes tunelis. Tā būs galvenā konstrukcija jaunā, efektīvākā dzelzceļa savienojumā starp Lionu, Francijā, un Turīnu, Itālijā.
Klienta TELT nolīgtie tuneļu būvniecības speciālisti līdz šim ir pasūtījuši no Herrenknecht sešus tuneļu urbšanas mehānismus (TBM) vairāk nekā 70 km tuneļa garumā, kā arī lielu daudzumu tehnoloģiju tuneļu būvniecības procesiem.
