Pēc gandrīz trīsdesmit gadu ilgas plānošanas un vairāk nekā 10 gadu ilgas būvniecības Slovākijā beidzot atklāts 7,5 km garš tunelis.
Višņoves tunelis ir daļa no D1 šosejas starp Lietavská Lúčka un Dubná Skala. Projekts pirmo reizi tika apspriests ap 1990. gadu, taču to ir skārušas problēmas, tostarp politiskas ķildas, vairākkārtēja darbuzņēmēja maiņa un Malá Fatra kalnu sarežģītā ģeoloģija.
Izpētes darbi sākās 1998. gadā. 2007. gadā premjerministra Roberta Fico valdība solīja pabeigt šoseju līdz 2010. gadam, taču publiskā un privātā sektora partnerība ceļa, tostarp tuneļa, būvniecībai tika atcelta 2011. gadā viņa pēcteča premjerministra Mikulāša Dzurindas vadībā, bažījoties par izmaksām.
Arī projekta līgums ir vairākkārt mainījies. Sākotnēji līgums tika piešķirts Skanska un Strabag kopuzņēmumam, taču pēc valdības maiņas tas tika noraidīts, un 2014. gadā līgums tika piešķirts Slovākijas uzņēmumam Dúha un Itālijas būvuzņēmējam Salini Impreglio (tagad Webuild). Taču būvniecība tika apturēta un nokavēta līdz 2019. gada termiņam. Līgums tika lauzts, un Skanska atgriezās 2021. gadā, lai pabeigtu tuneli.
Toreiz Skanska paziņoja, ka tās līgums par 13,5 km gara šosejas posma, tostarp tuneļa un septiņu tiltu, būvniecību ir 255 miljonu eiro vērts. Sākotnēji to bija paredzēts pabeigt 2023. gada decembrī.
Tunelis beidzot tika atklāts 21. decembrī ar Ziemassvētku tirdziņu Ļetavska Luckā, kas atrodas Slovākijas Žilinas reģionā.
