Menu




Smagas mašīnas, kas darbu paveic viegli

Apskats 22.04.2022    twitter icon facebook icon

Sadarbībā ar khl
image for article


Vispirms izroc, tad iekrauj, tad velc. Izklausās vienkārši, taču mūsdienu zemes pārvietošanas mašīnas nebūt nav vienkāršas – to konstrukcija ir visai komplicēta.

Tā kā Eiropas būvniecības tirgus saskaras ar tik daudzām problēmām – šausminošā situācija Ukrainā, materiālu un prasmju deficītam nav redzams gals, kā arī koronavīrusa pandēmijas izraisītās problēmas – nevar pārmest, ja tiek uzskatīts, ka būvniecība kā nozare atrodas lejupslīdē.

No otras puses, šie sarežģītie apstākļi īsti nespēj nobremzēt būvniecības uzņēmumu izaugsmi, kuru pasūtījumu apjoms tikai turpina pieaugt.

Šobrīd lielākā daļa zemes pārvietošanas iekārtu ražotāju nespēj apmierināt pieprasījumu. Neskatoties uz to, tiek izlaistas jaunas iekārtas, lai nodrošinātu Eiropas tirgu, kur visticamāk sagaidāma augšupeja, pateicoties Eiropas Savienības atjaunošanās fondu ieviešanai.

Spēja rakt

Case nesen paziņoja par sava jaunā E-Series kāpurķēžu ekskavatoru klāsta izlaišanu, kurā ietilpst septiņi jauni modeļi, kulminējot ar 30 tonnas smago CX300E.

Līdztekus pastiprinātai mašīnas struktūrai un šasijai, V pakāpes (Stage V) dzinējiem un uzlabotām kabīnēm, kā arī uzlabotām hidraulikas vadības ierīcēm un iestatījumiem, klāstā ir iekļauti arī Case Service Solutions, kas pēc uzņēmuma domām, nodrošinās ilgāku mašīnas darbspējas laiku.

Mašīnas divvirzienu modems darbojas, izmantojot tehnikas parka pārvaldības programmatūru Case SiteConnectun SiteWatchTM. Ar šo risinājumu tiek solīts nodrošināt ģeogrāfiskās atrašanās vietas noteikšanu, kā arī tehnikas parka drošību (tostarp brīdinājumus par neatļautu lietošanu).

Izmantojot portālā pieejamos datus, iespējams saņemt pārskatu par degvielas patēriņu, izmantošanas līmeni, nostrādātajām stundām un dīkstāves laiku. Eksperti no Case Uptime Center komandas, pamatojoties uz iekārtas veiktspēju, var nosūtīt brīdinājumus arī izplatītājiem, kuri var attālināti piekļūt iekārtas datiem un veikt korektīvus pasākumus.

Tā kā vairumā Eiropas būvniecības uzņēmumu galvenā uzmanība tiek pievērsta emisijām, Case ir licis lietā savu ilggadējo sadarbību ar spēka agregātu speciālistu FPT, lai ražotu jaudīgākus un efektīvākus 6,7 litru dzinējus visā 21 – 30 tonnu modeļu diapazonā.

Edžidio Galano, Case mātesuzņēmuma CNH Industrial celtniecības iekārtu direktors, dzinējus raksturo kā risinājumu bez izplūdes gāzu recirkulācijas, nodrošinot lielāku efektivitāti degvielas sadegšanas laikā. “Apvienojumā ar filtra selektīvo katalītisko reducēšanu E-Series nodrošina vēl nebijušus kopējos uzlabojumus.”

Case apgalvo, ka darbinot mašīnas Eco režīmā, tās spējot ietaupīt līdz pat 17% degvielas.

Darbu darītāji

Vēl vienu kāpurķēžu ekskavatoru sēriju šogad izlaiž Doosan, atklājot trīs jaunas 23 – 25 tonnu V pakāpei atbilstīgas mašīnas.

23,3 tonnu DX235LC-7 modelis un 25,7 tonnu DX255LC-7 parastā vēziena ekskavatori ir papildināti ar 24,3 tonnu DX235LCR-7 samazināta rādiusa modeli. Visiem modeļiem tiek solīts tas, ko Doosan dēvē par “ievērojami augstāku veiktspēju katrā jomā”, salīdzinot ar IV pakāpes priekštečiem.

Samazinātā rādiusa DX235LCR-7 modeļa vēziena rādiuss ir tikai 1724 mm, un tas ir paredzēts smagam darbam tuvu ēkām vai bieži vien šaurās vietās ceļu un dzelzceļu būvniecības projektos.

Visi jaunie modeļi var darboties ar slīpajiem rotatoriem, un vadības panelī ir pievienots jauns Tiltrotator režīms, kas paredzēts, lai nodrošinātu optimizētu hidraulisko plūsmu darbarīkam.

Pateicoties iekārtu lielākajai celtspējai, Doosan diviem modeļiem standarta aprīkojumā ir iekļāvis 5 tonnu atsvaru un samazinātā rādiusa DX235LCR-7 modelim 6,4 tonnu atsvaru. Ražotājs apgalvo, ka smagāki atsvari padarot mašīnas īpaši piemērotas darbam ar smagākiem darbarīkiem, piemēram, slīpajiem rotatoriem.

Vēl viens jaunums visās trīs mašīnās ir Fine Swing funkcija, kas paredzēta, lai samazinātu kratīšanu, kas neizbēgami rodas atvēziena kustības sākumā vai beigās.

Vadītājus iepriecinās arī virkne jaunu funkciju kabīnē. Tajās ietilpst 20 mm skārienekrāns, DAB audio (brīvroku un Bluetooth), bezatslēgas palaišana, apsildāms sēdeklis (ar dzesēšanu kā opciju), 8 LED darba lukturu apgaismojums un ultraskaņas šķēršļu noteikšana kā opcija visiem, izņemot DX235LCR-7 modeli.

Ergonomika darbā

Aplūkojot firmas Sany jaunāko kāpurķēžu ekskavatoru, 32 tonnas smago SY305C, kabīne arī ir laba vieta, no kurienes sākt.

Uzņēmums lepojas ar lietotāja pieredzi jaunajā mašīnā, un vadītāji novērtēs 25 mm skārienjutīgo displeju, kas ne tikai nodrošina iekārtas datus, bet arī parāda attēlus no divām ekskavatora kamerām.

Kabīnē ir arī pneimatiskas balstiekārtas sēdeklis ar nepārtraukti regulējamu apsildi. Vadības elementi ir savienoti ar sēdekli, radot ergonomisku darba vietu. Citas kabīnē atrodamās ērtības ietver optimizētu izolāciju, samazinot trokšņus un putekļus, savukārt gaisa kondicionēšanas sistēma un dzesēšanas nodalījums aiz vadītāja sēdekļa palīdz uzturēt vēsumu.

SY305C modeļa V pakāpei atbilstīgo piedziņas bloku ražo uzņēmums Cummins, un tajā ir apvienota SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) un DPF (cieto daļiņu filtrs) tehnoloģija. Sany apgalvo, ka EGR (izplūdes gāzu recirkulācija) neesamība mašīnai nodrošinot maksimālu produktivitāti un minimālu degvielas patēriņu.

Mašīnai nav nepieciešamas papildu dzesēšanas ierīces, padarot to kompaktāku un nodrošinot optimālu redzamību uz aizmuguri. Ātra instrumentu nomaiņa ir vēl viena ekskavatora funkcija ar hidraulisko ātro savienojumu, kas iekļauts standarta aprīkojumā.

Izturot spiedienu

Pagājušā gada decembrī Cat laida klajā savu elektriskās transmisijas 988K XE riteņu iekrāvēju.

Mašīnas galvenās funkcijas ietver efektivitātes pieaugumu braucienā lejup līdz pat 10% un palielinātu hidrauliskā izrāvuma spēku līdz pat 5%.

Rimpull Control funkcija ļauj vadītājiem pieregulēt mašīnas griezes momentu uz augšu vai uz leju, lai tas atbilstu konkrētajai situācijai. Atjauninātā 988K modeļa konstrukcija palīdz uzlabot cikla laiku, savukārt atsvars, kas pieejams kā opcija, palielina stabilitāti un uzlabo manevrētspēju.

Jaunajai mašīnai ir trīs bremzēšanas līmeņi, kurus vadītāji var regulēt, nospiežot tikai labo pedāli. Turklāt Cat teic, ka riepu izslīdēšanas novēršanas sistēma samazināšot nodilumu un ekspluatācijas izmaksas.

Citas funkcijas ietver pārslēdzamu elektriskās piedziņas tehnoloģiju, kas palielina kopējo efektivitāti par 25%. Kamēr elektriskā transmisija palīdz samazināt izmešus, Cat C18 dzinēja darbība ekonomiskajā režīmā palīdz samazināt degvielas patēriņu.

Caterpillar saka, ka siltumnīcefekta gāzu samazināšana, izmantojot elektrisko vai mehānisko piedziņu, esot līdzvērtīga aptuveni 10 mājsaimniecību gada elektroenerģijas patēriņam.

Pārbaudīts testā

CE testa braucējs Dens Gilkess nesen izmēģināja Liebherr jauno TA230 ADT modeli (šarnīrveida pašizgāzējs) un bija pārsteigts atklājot, ka Liebherr ir samazinājis pašizgāzēja tvertnes izmēru no 19 m3 līdz šajā klasē konkurētspējīgiem 18 kubikmetriem.

Kravnesība ir iestatīta uz 28 tonnām,” viņš teica, “un mašīnai būs Liebherr firmas kravas svēršanas sistēma ar ārpus kabīnes ierīkotu apgaismojumu, lai brīdinātu iekraušanas vadītāju, kad ir sasniegts kravas automašīnas atbilstošais svars.”

TA230 modelim ir pastāvīga sešu riteņu piedziņa, un tajā ir gan starpasu, gan starpriteņu diferenciāļa bloķētāji, kas paredzēti, lai nodrošinātu maksimālu saķeri. Transmisija ir uzstādīta virs priekšējās ass, savukārt visa dzinēja izplūdes gāzu pēcapstrāde atrodas augstu aiz kabīnes.

Pēc kravas mašīnas vadīšanas Gilkess atzīmēja: “Lai sasniegtu šo stāvo slīpo motora pārsega līniju, ievērojami uzlabojot redzamību no kabīnes uz priekšu, dzinējs ir noliekts uz priekšu par 7°, savukārt radiatori ir uzstādīti abās dzinēja pusēs.”

Atzinīgi novērtējot pēcapstrādes sistēmu, viņš teica: “DPF ir pasīva reģenerācija, tāpēc nav nepieciešams apturēt kravas automašīnu, kamēr tiek sadedzināti sodrēji, un tai vajadzētu darboties līdz pat 5000 stundām pirms atjaunošanas vai nomaiņas.”

Kabīnē Gilkess atklāja, ka “priekšējais vējstikls tagad ar priekšējiem ceturtdaļlogiem ir savienots ar stiklu. Tas apvienojumā ar dzinēja pārsega zemo līniju un daudz mazākiem spoguļu balstiem rada panorāmas skatu uz kravas automašīnas priekšpusi un sāniem.”

Rezumējot, viņš teica: “ADT brauc labi, tam ir liela vilkšanas jauda un saķere, lai šo jaudu lietderīgi izmantotu. Jaunā kabīne ir ērta vieta, kur pavadīt dienu, un kravas mašīna sola produktivitāti, kas attaisno uzņēmuma emblēmu. Strauji augošajā nozarē Liebherr jaunajam TA230 modelim būtu jāklājas labi.”

Volvo paceļ hidrauliku jaunos augstumos

Volvo ir atzinīgi novērtējis jauno Common Pressure Rail Hybrid sistēmu ekskavatoriem, piešķirot tai savu tehnoloģiju balvu, jo tā uzlabojot veiktspēju un samazinot CO2 emisijas.

Šveices un Dienvidkorejas Volvo CE komandas apvienojās ar Somijas firmu Norrhydro, lai izstrādātu sistēmu, kuras pirmsākumi meklējami akadēmiskā projektā.

Sistēmā visas iekārtas funkcijas ir savienotas ar hidrauliskajiem akumulatoriem, izmantojot kopēju spiediena sliedi, kas sastāv no divām vai vairākām spiediena līnijām. Ar hidrocilindru darbināmām funkcijām tiek izmantoti “viedie izpildmehānismi”, lai hidraulisko jaudu pārveidotu par spēku un ātrumu energoefektīvā veidā.

Uzņēmums teica, ka tagad sistēmai notiekot reālie klientu izmēģinājumi, un paredzams, ka tās turpmākā attīstība paātrināšot e-mobilitātes ieviešanu lielākajiem ekskavatoriem.

Larss Stenkvists, Volvo Group tehniskais direktors teica: “Šī inovācija ļauj Volvo CE piedāvāt klientiem patiesi unikālu elektrohidraulisku risinājumu, paceļot degvielas efektivitāti jaunā līmenī. Tas parāda, cik ļoti mūsu inženieri cenšas piedāvāt uz klientu orientētus risinājumus un sistēmas, kas veicinātu pāreju uz nulles emisijām.”

Pilnīgi jauns zīmols

Volvo Group 2014. gadā iegādājās Skotijā bāzēto Terex Trucks biznesu. Tagad, astoņus gadus vēlāk, grupa pārstartē zīmolu par Rokbak.

Pēc ievērojamām investīcijām produktos un ražošanas procesā uzņēmums ir laidis klajā savas pirmās mašīnas ar jauno dizainu, proti, RA30 un RA40 šarnīrsavienojuma kravas mašīnas.

Lielāko modeli RA40, darbina Scania DC13 dzinējs ar 331 kW bruto jaudu, 2255 Nm maksimālo griezes momentu un 38 tonnu kravnesību.Mazākā RA30 kravnesība ir 28 tonnas, un to darbina Scania DC9 dzinējs ar 276 kW bruto jaudu un 1880 Nm lielu maksimālo griezes momentu.Abas mašīnas atbilst V pakāpes izmešu standartiem, un tām ir adaptīvā pārnesumkārba, kas nodrošina uzlabotu degvielas ekonomiju.

Rokbak ziņo, ka pirmās mašīnas jau esot piegādātas klientiem Eiropā, un tagad divas kravas mašīnas strādājot ātrgaitas dzelzceļa savienojuma projektā starp Franciju un Itāliju.

Rokbak pārdošanas direktors Gajs Vilsons saka: “Eiropa mums piedāvā daudzas aizraujošas iespējas. Eiropas šarnīrsavienojuma pārvadātāju tirgus pēdējā gada laikā ir pieaudzis par 60%, un esam pieredzējuši īpaši spēcīgu izaugsmi Apvienotajā Karalistē un Francijā, ko veicinājuši lieli infrastruktūras projekti. Ņemot vērā pasūtījumu skaita ievērojamo pieaugumu, mēs attiecībā uz 2022. gadu jūtamies ļoti optimistiski.”

 



Jūs varētu interesēt arī


Apskats

Jaunākie sasniegumi teleskopisko iekrāvēju tirgū

Kompakti, rotējoši un ar paceļamu kabīni – arī tādi mūsdienā...

Apskats

Mini ekskavatori: jaunākās tehnoloģijas un tendences

Pieprasījums pēc mini ekskavatoriem pasaulē pēdējo piecu gad...

Apskats

Daudzpusīgi kompaktie iekrāvēji

Darbs pie dažādiem projektiem ar daudziem izaicinājumiem noz...